3 din 1001 nu este un exercițiu de aritmetică, este doar continuarea seriei de exerciții pentru păstrarea pe termen nedeterminat a memoriei noastre naturale.
Să nu ne întindem, așadar, prea mult la vorbă.
Primul din cele 3 din 1001
Privește cu atenție imaginea de la finalul acestui articol timp de 1 minut. Încearcă să reții cât mai multe detalii. Apoi, fără să mai ai imaginea în față, notează ce ai reținut. Verifică-te și identifică ce ai omis. Sau poate ai adăugat. Reia exercițiul după un timp pe care tu îl stabilești.
Ți-a fost mai ușor a doua oară? Dacă da, de ce? Dacă nu, tot așa. Ca să poți da un răspuns, vezi care dintre afirmațiile de mai jos ți se potrivesc:
Am o bună memorie vizuală.
Am o memorie fotografică, reușesc să cuprind o imagine în ansamblul ei.
Fac conexiuni între lucruri și astfel le rețin mai ușor.
Memoria mea funcționează bine doar dacă lucrurile sunt în zona mea de interes.
Rețin mai ușor lucruri concrete decât noțiuni abstracte.
Al doilea
Ia o coală și un creion și desenează:
În colțul de sus din stânga foii, un cerc tangent la ambele laturi.
De la cerc, trasează o linie în diagonală.
Desenează 5 linii perpendiculare pe această diagonală.
În capătul fiecărei linii dintre cele 5, desenează câte 4 petale.
Din colțul jos din stânga foii, trasează o diagonală în zig-zag.
În partea de jos a foii scrie numele localității în care te afli.
Ascunde apoi desenul. După aproximativ o jumătate de oră sau un alt interval la alegere, scrie sau doar spune toate indicațiile, în ordine. După un alt răgaz de timp, desenează pe o altă coală toate detaliile în ordine inversă, după indicațiile pe care ți le amintești. Nu le citi. Verifică-te după ce ai încheiat tot exercițiul.
Nu cel din urmă
Citește o singură dată textul:
Rochia roșie a Mariei, primită cadou pentru banchet, nu se potrivea deloc pantofilor pe care tocmai îi cumpărase. Nemulțumită, s-a întors la magazin și a încercat să îi schimbe. Vânzătoarea a fost extrem de amabilă și, rugându-i pe ceilalți trei clienți ai magazinului să mai aștepte, i-a adus Mariei, din depozit, o pereche de pantofi negri. Pantofii aveau două defecte. Maria devenea din ce în ce mai furioasă. Vânzătoarea i-a schimbat și pe aceștia, dar cu niște pantofi gri pe care îi avea în vitrină. Aceștia îi erau mici Mariei. Clienții magazinului erau deja iritați. Vânzătoarea, nerăbdătoare, a luat de pe raftul de jos o pereche de pantofi la întâmplare. Aceștia erau perfecți și costau cu doar 27 de lei mai mult decât ceilalți. Când a ajuns la casă, Maria a ridicat privirea spre vânzătoare și a felicitat-o pentru calmul cu care a tratat-o.
Fără să mai ai textul în față, răspunde la întrebări:
- Care sunt cuvintele din text care denumesc culori?
- Care sunt cuvintele care denumesc numere?
- Care sunt cuvintele care denumesc stări, emoții ale celor două femei?
- Care au fost locurile din care a adus vânzătoarea pantofi Mariei?
Dacă nu ești foarte mulțumit de rezultate, poți relua oricând exercițiile. Ia aminte, se numesc exerciții pentru că e nevoie să fie făcute sistematic și repetat, conform DEX.
Inventează-ți propriile jocuri de memorie, pornind de la sugestiile de pe acest site. Creativitatea se asortează perfect unei bune memorii.
Teoria asociativă a creativității spune că gândirea creativă se ajută parțial de organizarea asociațiilor în memoria semantică, adică modul în care sunt conectate elementele cunoștințelor noastre. Creativitatea este dependentă de cunoștințele și experiențele noastre și de capacitatea noastră de a le stoca și reaminti.